Gjør et dypdykk i hvordan ansatte og ledere opplever det å jobbe i staten

Gjennom seks ulike temahefter, får du god oversikt over alle funn fra statsansatteundersøkelsen.

Statsansatteundersøkelsen gir et bilde av hvordan ansatte opplever det å jobbe i staten. Resultatene fra undersøkelsen danner et kunnskapsgrunnlag for å forbedre både lederutviklingen i staten, og den sentrale arbeidsgiver- og personalpolitikken.

Vi har laget seks temahefter fordelt på ledelse, omstilling, digital tilstand, innovasjonsklima og inkludering og mangfold basert på resultatene. De digitale heftene forteller både hva statlige virksomheter er gode på og hvor det er forbedringspotensial.

På siden til statsansatteundersøkelsen 2018 finner du alle heftene:

Visste du for eksempel at:

  • ledere med høy omstillingsevne bruker mer tid på kommunikasjon av mål og strategi enn ledere som skårer lavere?
  • lederne med lavest skår på omstillingsevne bruker mest tid på «administrative oppgaver», «fordeling av oppgaver» og «faglig kvalitetssikring».
  • virksomheter som er gode på inkludering, også viser seg å ha et godt innovasjonsklima?
Publisert: 19. juni 2019 Oppdatert: 20. juni 2019

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.