Relasjonskompetanse

For å oppnå tillit, må du kommunisere godt og bygge relasjoner til dine medarbeidere. Få med deg folka.

En god leder er nysgjerrig, lytter til sine ansatte og ansvarliggjør dem. Dine ansatte trenger at du gir dem tilbakemelding på jobben de utfører.

 
 

I en omstillingsprosess må du som leder evne å formidle hensikt, formål og hvilke resultater endringen skal føre til. For å få med deg medarbeiderne, må du skape engasjement og forstå hva som motiverer dem.

Som leder vil du oppleve behov for å samarbeide med andre virksomheter og bygge nettverk på tvers av sektorer. Dette krever at du legger til rette for effektiv oppgavefordeling og at du har gode samarbeidsevner.

Hva betyr dette for de ulike ledernivåene?

Leder for medarbeidere
 
Leder for ledere
 
Toppleder
 

 

Publisert: 19. Feb 2018, Sist endret: 16. Mar 2018

Deldette

Fant du det du lette etter?

Fant du det du lette etter?
*