Relasjonskompetanse

For å oppnå tillit, må du kommunisere godt og bygge relasjoner til dine medarbeidere. Få med deg folka.

En god leder er nysgjerrig, lytter til sine ansatte og ansvarliggjør dem. Dine ansatte trenger at du gir dem tilbakemelding på jobben de utfører.

I en omstillingsprosess må du som leder evne å formidle hensikt, formål og hvilke resultater endringen skal føre til. For å få med deg medarbeiderne, må du skape engasjement og forstå hva som motiverer dem.

Som leder vil du oppleve behov for å samarbeide med andre virksomheter og bygge nettverk på tvers av sektorer. Dette krever at du legger til rette for effektiv oppgavefordeling og at du har gode samarbeidsevner.

Hva betyr dette for de ulike ledernivåene?

 

Oppdatert: 17. januar 2023

Fant du det du lette etter?

Nei

Det beklager vi!

Tilbakemeldingen din er anonym og vil ikke bli besvart. Vi bruker den til å forbedre nettsidene. Hvis du vil ha svar fra oss, ta kontakt på telefon, e-post eller kundesenter på nett.